Hieronder een stukje wat Charlie heeft geschreven

 · 

Gisteravond thuis gekomen van vijf mooie dagen vissen aan een meer in Częstochowa in Polen.

De visserij bestond uit vissen op kleine vis, blieken en brasems, carasio’s, karpers, zeelt en katvis.

Na drie dagen trainen met volle moed zaterdag de wedstrijd in gegaan😁. Waarna we als team Holland samen met team Frankrijk en team Match-Sklep op een gedeelde 2e plek stonden met 13 Punten. Achter Team Big fish center dat leide met 10 punten.

Alles was nog mogenlijk na dag 1🤞🏻.

Dag 2 wederom met volle moed en een kleine tactische aanpassing aan de wedstrijd begonnen. Na de wedstrijd hadden we 17 punten bij elkaar gevist en werd ons duidelijk dat we niet gingen winnen, maar een 🥉 plek wisten te halen. zelfde aantal punten als de nr. 2 maar een kilo minder gewicht.

Zelf twee mooie wedstrijd dagen gehad en twee keer een 3 gevist in de sector. Een dag een leuk netje carasio’s kunnen vangen 😁 en een dagje kleine vis met drie mooie blieken.

Beide dagen een paar kleine steekjes laten liggen wat een puntje en de vakwinst koste helaas😕

Mannen bedankt voor de leuke week!

En nogmaals gefeliciteerd aan de andere prijswinnaars!

SPEK DE KAS JUMBO PHICOOP MEIJEL

Deze sponsor actie gaat van start op maandag 29 augustus en heeft een looptijd van 10 weken tot zondag 6 november 2022. Klanten krijgen tijdens deze periode bij €15,- aan boodschappen een unieke code t.w.v. € 0,15. Onze vereniging HSV De Noordervaart doet ook mee, dus steun onze vereniging, het komt geheel ten goede aan de Jeugd, en doe de voucher in de box van HSV De Noordervaart , alvast hartelijk dank!! Nummer van de box is volgende week bekend en wordt dan gepubliceerd!!

“We vinden het belangrijk om op deze manier verenigingen en scholen te ondersteunen, omdat hun met vele vrijwilligers een belangrijke rol spelen in de lokale gemeenschap”, licht ondernemer Rob Geurts toe.

In het weekend van 10 en 11 september worden er op 6 locaties in Nederland wervingsdagen voor de wedstrijdvisserij georganiseerd. Op 10 september wordt de wervingsdag in onze provincie gehouden in Meijel.

Deze dagen zijn speciaal voor alle kinderen die kennis willen maken met of meer willen weten over het wedstrijdvissen.
Ben jij tussen de 8 en 18 jaar en wil jij je in competitieverband meten met andere witvissers? Twijfel dan niet en geef je snel op.

Vanaf 09:30 uur ben je welkom op een van de locaties die in de onderstaande tabel vermeld staan, waaronder ook die van HSV De Noordervaart uit Meijel.  Op de wervingsdagen kun je bij wedstrijdcracks je licht opsteken over alles wat met wedstrijdvissen te maken heeft. Bovendien worden er twee wedstrijden gevist: van 10:30-12:00 uur en van 14:00-15:30 uur.

Je kunt aan beide wedstrijden maar ook aan één van de wedstrijden meedoen. De wedstrijden zijn gericht op het witvissen met de vaste stok/hengel en met de feederhengel. Je kunt met je eigen materiaal deelnemen, maar er zijn ook vaste hengels beschikbaar die je kunt gebruiken.

Na afloop van de wedstrijden volgt een prijsuitreiking, dus doe je best en wie weet val jij in de prijzen!
Ben je enthousiast en wil je meedoen? Meld je dan graag vooraf aan via het inschrijfformulier! Vrije inloop is ook mogelijk, maar zorg in dat geval dat je op tijd aanwezig bent – zeker als je de wedstrijden mee wilt vissen. Kom ook langs als je wilt weten wat wedstrijdvissen inhoud, er zal een stand aanwezig zijn waar je uitleg kan krijgen over de mogelijkheden en disciplines.

Lunch is geregeld en na afloop ontvang je een rijk gevulde goodiebag!

Aanmelden kan via het inschrijfformulier! Klik hier.

Henk Sanders wint Alterna wedstrijd.

Het was afgelopen zondag qua vangsten aan de matige kant: Nu was het aan de linkerkant minder als aan de rechterkant. Het was Henk Sanders die op “de staart” 1e werd in zijn vak met 3660 gram en hiermee de wedstrijd wist te winnen , Henk proficiat!! Ruud Flipsen wist met 2610 gram het andere vak te winnen en werd 2e overall, Peter Kirkels werd 3e met 2650 gram en 4e werd Mat Leunissen met 2000 gram, 5e was het William Scheenen die 3e in zijn vak werd met 2610 gram en 6e werd Noud van Dijk met 1740 gram. Opvallend detail was dat er een stuk of 7 kleine zeeltjes werden gevangen wat op zich een zeer goed teken is!!!!
Aanstaande zondag staat de 2e wedstrijd op het programma in het kader van de YD Security wedstrijd. Het strijdtoneel is wederom de Noordervaart, veel succes!!

Op zaterdag 20 augustus werd weer de jaarlijkse Vriendenkringwedstrijd gehouden en deze keer was Het Ringselven uit Budel aan de beurt. Na wat trainingspartijtjes door enkele van onze leden waren de verwachtingen hoopvol dat er goed werd gevangen daar er met oefen redelijk wat brasems en karper werd gevangen, maar zoals altijd: resultaten behaald in het verleden……………… en zo was het ook afgelopen zaterdag!! Het was Hans Vissers die in een deelnemersveld van 21 vissers met de hoogste eer ging strijken. Hans had 5675 gram en dat was goed voor de 1e plaats, Hans proficiat!! 2e werd Jan Beijers met 3675 gram, Ruud Flipsen werd 4e met 2275 gram, Mat Leunissen werd 5e met 2150 gram, Jan Klein Zieverink werd 9e met 1600 gram, Rob van der Meer werd 11e met 975 gram, Gerard de Bakker werd 12e met 825 gram, Noud van Dijk 14e met 525 gram ( hij was 3 karpers kwijt!!), Gerard van Eijk werd 14e met 475 gram en John van Gullik helaas geen vis ter weging aangebracht. Volgend jaar is de Vriendenkringwedstrijd op visvijver De Donk te Meijel, tot dan!!

Het was op 14 augustus op bepaalde stukken erg goed op de Noordervaart: De eerste 3 plaatsen rechts van “ut weegske” waren erg goed terwijl deze in de vorige wedstrijd eruit waren gelaten. Het was Joep Vissers die met 4560 gram de wedstrijd won( 1e nummer rechts van ut weegske), 2e werd ( vakwinnaar in het andere vak: links van ut weegske) Rene Schatorie met 3430 gram waaronder een dikke brasem van meer als 3 kilo, 3e werd Hans Vissers met 3480 gram ( 3e nummer rechts van ut weegske), 4e Peter Kirkels met 3210 gram, 5e werd Wim van Lier met 3330 gram( 2e nummer rechts van het weegske en 6e en 3e in het andere vak werd Jan Nijssen met 2390 gram.

Aanstaande zondag staat de Lavendel Plus wedstrijd op het programma, niet zoals in het programma staat op visvijver De Donk( vanwege mogelijk vogelgriep/botulisme) maar op de Noordervaart op het Meijels stuk, succes!!!

VISVIJVER DE DONK GESLOTEN.

Vanaf zaterdag 13 augustus is visvijver gesloten vanwege de vondst van 2 dode eenden.

Na melding gemaakt te hebben bij de gemeente heeft deze de eenden opgehaald en zullen zij deze laten onderzoeken op vogelgriep/botulisme.

Totdat de uitslag hierover bekend is zal de vijver gesloten zijn om te vissen. Ook dient men rekening te houden met huisdieren dat deze niet in aanraking komen met het water en uiteraard wij als mensen ook niet!!! Wanneer de vijver weer vrij is om te vissen zullen we dit uiteraard vermelden via de verschillende kanalen ( facebook, website etc)

Limburgs Kampioenschap Feeder

Afgelopen zaterdag, 30 juli, heeft het Open Limburgs Kampioenschap Feedervissen plaatsgevonden aan het Lateraalkanaal te Horn. Het drieëndertig tellende deelnemersveld begon vol goede moed. De vangstberichten waren de week vooraf erg wisselvallig. Van slecht tot zeer goed. Het zou een spannende wedstrijd worden en de verschillen klein, zo was de verwachting.

Ondanks de prachtige weersomstandigheden (misschien wel te prachtig) kwam er over het gehele wedstrijdparcours mondjesmaat vis binnen. Een grote brasem kon al een groot verschil uitmaken. De vangst bestond uit brasem, voorn, baars en grondels. Een enkele mooie voorn of brasem gaf het verschil in de uitslag goed weer.

Uiteindelijk was het Jorg Nelissen die met de individuele titel aan de haal ging. Met een paar mooie voorns en brasems was het net genoeg voor het kampioenschap. Bij de teams ging HSV Leudal 1 met de titel aan de haal.

Van onze vereniging deden 3 leden mee:
Charlie van Rhee, Kevin Veltmans en Richard Knapen. De individuele klassering was dat Charlie 13e werd met 2355 gram, Kevin 19e met 1500 gram en Richard 28e met 170 gram.
Bij de Korpsen( 5 korpsen) eindigde Charlie en Kevin met hun team een 2e plaats en Richard een 5e plaats.

De top drie teams: v,l,n,r: HSV de Noordervaart, HSV Leudal 1, HSV de Forel Reuver

Afgelopen woensdag was het de laatste avond van deze avondcompetitie die in juni en juli werd vervist.

Het was tot de laatste wedstrijd spannend want de top 3 lag dicht bij mekaar en de laatste wedstrijd zou dus de beslissing moeten brengen. Maar in deze laatste wedstrijd liet Albert weer eens zien dat hij dit jaar bijna niet te kloppen valt op de vijver: hij wist weer te winnen met bijna 10 kilo!! 2e werd Rob Bakker met bijna 8 kilo en Sjra Dorssers die ook nog kans had om deze competitie te winnen had tijdens de laatste wedstrijd slechts 850 gram.

Na deze laatste wedstrijd werd het eindklassement bekend en was het Albert Trines die deze competitie wist te winnen, Albert proficiat!! 2e werd Sjra Dorssers en het podium werd compleet gemaakt door Rob Bakker die 3e werd. Heren proficiat!!

Ook nog een woord van dank aan Gerard van Eijk en de rest die voor en na de wedstrijd mee hebben geholpen aan het welslagen van deze competitie waarbij gemiddeld toch zo,n 15 vissers per wedstrijd aan mee hebben gedaan!!!!!

In het weekend van 23/24 juli was er in Belgie( in Ronquires nabij Brussel) het wereldkampioenschap voor teams. Van onze vereniging deed Danny Flipsen meee met team Limburg 1. Zij wisten in een deelnemersveld van 33 teams uit de hele wereld een 11e plaats te bemachtigen na een weekend vissen.

Het was een zeer taaie visserij waarbij de voorn en brasems het lieten afweten dit weekend( enkele plekken uitgezonderd) en waarbij de zwartbekgrondel het meest gevangen visje was. Zo had Danny de 2e dag 302 grondels in 4 uurtjes vissen wat goed was voor een 3 in zijn vak. Helaas had hij de 1e dag een 14 in zijn vak net als een andere teamlid en de 2e dag viel er ook een 11 te noteren en moesten ze het met een 11e plaats in het eindklassement doen wat het team een beetje tegenviel daar ze er meer van verwacht hadden.

Nederland was met 2 teams vertegenwoordigd op dit WK en het 2e team ( Maver-Zammataro) wist beslag te leggen op de wereldtitel na een zinderende ontknoping op de 2e dag waar het team 2 Italiaanse teams nog voorbij ging, heren proficiat!!!