Vorige week vrijdag en zaterdag, 4 en 5 juli, moest het Meerlanden Team van Sportvisserij Nederland de strijd aangaan in Frankrijk ( Pfetterhouse tegen de Zwitserse grens) met 5 andere Europese landen.
In het Nederlands Team waren 4 leden van onze vereniging geselecteerd te weten, Dany Flipsen, Charlie van Rhee, Juul Slabbers en Nick Koopmeiners en Rob Bakker ging mee als bankrunner.
De eerste dag behaalde het team in het tussenklassement een 2e plaats met een paar puntjes achter op de Zwitsers.
De 2e dag hadden ze een betere loting en viste ze met 4 vissers een 1 in het vak en werden ze overduidelijk winnaar van deze Meerlanden Interland.
Juul Slabbers wist individueel , met 2 keer vakwinst, het individuele klassement ook nog te winnen!!!

Heren proficiat!!

In deze competitie vist ons Jeugdlid Stef van Grimbergen mee en het eerste weekend is achter de rug en wel op het Prinses Margrietkanaal nabij Spannenburg.
Stef vist in het Team van Sportvisserij Limburg en op de zaterdag viste Stef een 3 met 1940 gram en op de zondag een 7 met 3870 gram en had hij de pech dat er een school palingen op zijn stek lag: hij ving er 11 en helaas tellen deze niet!!
In het individuele klassement staat Stef nu op een 8e plaats en met het Team Limburg op een 7e plaats in het tussenklassement.
De 3e en 4e wedstrijd wordt in het wekend van 27/28 september gevist en wel op het Noord Hollandskanaal nabij Ilpendam, veel succes Stef!!!

Afgelopen zondag 6 juli was het Gerrit van de Werf die deze wedstrijd op zijn naam wist te zetten met 3300 gram, Gerrit Proficiat!! Jan Nijssen wist het andere vak te winnen met 2360 gram. 2e in hun vak werden Jan Martens met 2560 gram en Daniel Welzen met 2170 gram en 3e in hun vak Hans Vissers en Mat Pijnenburg met respectievelijk 1630 gram en 1410 gram.
Aanstaande zondag 13 juli staat er de wedstrijd op het programma van Tom van Lier Boomverzorging op visvijver De Donk!!

In Memoriam

Afgelopen dinsdag kregen we het droevig bericht dat onze wedstrijdvisser, na een kortstondig ziekbed, John van Gullik was overleden.
Namens HSV De Noordervaart veel sterkte toegewenst aan familie, vrienden en bekenden van John.

De Jeugdwedstrijd, die voor morgen 2 juli gepland staat is , vanwege de hoge temperaturen, afgelast en wordt op een nader te bepalen tijdstip nog ingehaald.
De Jeugdcommissie vond het niet verantwoord om de Jeugd in deze temperaturen te laten vissen ( en naar onze mening ook de juiste beslissing ).
Wanneer de wedstrijd wordt ingehaald wordt tezijner tijd nog bekend gemaakt!!,

Afgelopen zondag 29 juni was het weer eens een wedstrijd met de Vair de Vase( muggenlarven) op een nieuw stuk “achter de hoge bomen “.
De vangsten vielen niet tegen in vergelijking met de vangsten de weken ervoor.
Het was Jan die zijn vak wist te winnen met 2100 gram, Jan Proficiat!!! Het andere vak werd gewonnen door Gerard van Eijk met 2020 gram, de nummers 2 in hun vak werden respectievelijk Willioam Scheenen ( 2000 gram) en Jan Nijssen ( 1990 gram), 3e in hun vak Wim van Lier en Johnny van Lieshout met respectievelijk 1040 gram en 1620 gram.
Aanstaande zondag staat er weer een vair wedstrijd op het programma en wel op het oude stuk “achter de bomen”, veel succes!!!

Limburgs Kampioenschap Feeder.

Op 19 april was er weer het Limburgs Kampioenschap Feeder en het werd deze keer gehouden bij Osen nabij het Lateraalkanaal.
Van onze vereniging deden ook weer een aantal vissers mee. 2 vissers van onze vereniging behaalde een 1e plek in hun vak: Ramon Pasmans werd 1e in het vak met 8780 gram en behaalde met dit resultaat een plaats op het podium, Ramon werd 3e, Proficiat. Rob Bakker haalde ook een 1e plaats in zijn vak en wel met 6090 gram en in het eindklassement werd hij 5e, Gerard de Bakker behaalde met 2590 gram een 4e plaats in zijn vak en in het eindklassement behaalde Gerard een 18e plaats.
Ramon en Rob hebben zich geplaatst voor het Nederlands Kampioenschap Feeder welke plaatsvind op 20 september op het Noord Hollandskanaal nabij West Graftdijk , alvast veel succes!!

Afgelopen zondag was er de laatste wedstrijd, van de 3 Koninswedstrijden, op de Noordervaart “achter de bomen ” en het was William Scheenen die deze wedstrijd wist te winnen met 1310 gram, in het andere vak was het Hans Vissers die de 1e plaats voor zich opeiste, De nummers 2 in hun vak werden Henk Sanders en Albert van Lanen en de nummers 3 in hun vak Johnny van Lieshout en Danny Flipsen.
Na deze wedstrijd werd bekend dat Mat Pijnenburg de nieuwe Koning van HSV De Noordervaart was geworden en zich een jaar lang Koning mag noemen, Mat proficiat!!!!! Het podium werd compleet gemaakt door Danny Flipsen en William Scheenen.

Stef van Grimbergen en Sem Peeters Limburgs Kampioen in hun Categorie

Afgelopen zaterdag was er de Limburgse Selectie voor plaatsing naar het Nederlands Kampioenschap ( dat gehouden wordt op zaterdag 6 september op het Noordhollands kanaal nabij Westgraftdijk) op de vijver van de visvereniging uit Grubbenvorst.

Er werd in verschillende Jeugd categorieen gevist om het Limburgs Kampioenschap.

Voor HSV De Noordervaart deden Stef van Grimbergen categorie U20) en Sem Peeters , categorie U15 mee.

En niet zonder succes naar later bleek toen de uitslag bekend werd:

Stef werd Limburgs Kampioen in de categorie U20 met een dikke 7 kilo aan vis en Sem werd Limburgs Kampioen in de categorie U15 met een dikke 6 kilo.

Jongens van harte gefeliciteerd en vanaf deze plaats alvast veel succes toegewenst op het Nederlands Kampioenschap op 6 september met Meijelse Kermis…. zet hem op!!!