Jeugd viscursus

Afgelopen dinsdag 26 mei was er weer de jaarlijkse viscursus, georganiseerd door de Jeugdcommissie van HSV De Noordervaart Meijel.

In verschillende groepjes werd er geleerd hoe je een tuigje moest maken en de dobber moest uitloden.
Ook werd er geleerd hoe je een vis moet onthaken en hoe je een voertje moet aanmaken

Nadat er veel geoefend werd met onthaken, voer maken, dobber uitpeilen werd er ook nog in groepjes gevist en hierbij werden al snel de nodige visjes gevangen door iedereen.
Men kreeg zelfs nog 2 hele dikke zeelten aan de lijn maar het was de zeelt die hierbij als winnaar uit dde strijd kwam en het ruime sop koos.

Al met al een zeer leuke en geslaagde avond en hopelijk hebben ze veel geleerd deze avond en kunnen ze deze info toepassen tijdens de Jeugdwedstrijden die de jeugdcommissie heeft georganiseerd, zie hiervoor screenshotje ervan:

Wil je meedoen bel dan een van bovenstaande jeugd commissie leden op, ook al heb je nog geen hengel: wij regelen alles van hengel tot aas en voer en na de wedstrijden is er een prijsuitreiking, in het clubgebouw van HSV De Noordervaart, waarbij iedereen die meedoet een prijs ontvangt.

Ook zijn de ouders, opa’s en oma’s en vriendjes en vriendinnetjes natuurlijk hartelijk welkom!!

Of dat de vis ook last had van het hete Pinksterweekend zullen we nooit te weten komen maar dat de vangsten gruwelijk tegenvielen : dat wisten we wel na de wedstrijd!
Het was Jan Martens, die op “de staart” van het B vak de wedstrijd won met 1230 gram. In het andere vak werd Huub Peters 1e met 960 gram, ook op “de staart”.
Nummers 2 werden Mat Leunissen met 640 gram en William Scheenen met 780 gram en respectievelijk 5e en 6e ( nummers 3 in hun vak) werden Peter Kirkels met 470 gram en Albert Trines met 640 gram.

Aanstaande vrijdag, 29 mei staat de 50+ wedstrijd op het programma op visvijver de Donk: loten is om 08:00 uur in het clubgebouw en vissen van 09:00-12:00 uur.
Dan krijgen we meer inzicht of de vangsten al wat beter worden voor aanstaande zondag want dan staat de 1e Koningswedstrijd op het programma( van 3 in totaal) , allemaal tot dan en veel succes en sla je slag!!!!

Afgelopen zaterdag, 23 mei , sond er weer de jaarlijkse Peel en Maas / Leudal wedstrijd op het programma en dit keer was het strijdtoneel visvijver ’t Kerreven in Heythuijsen.
Afgelopen woensdag werd er nog getraind op deze vijver met 4 man van onze vereniging en toen waren de vangsten zeer goed te noemen.
Maar hoe anders was het afgelopen zaterdag: het viel erg tegen.
Albert Reuvers wist deze wedstrijd te winnen met 8180 gram, Albert proficiat!!!! 2e werd Richard Knapen met 3650 gram, 3e werd Joep Rutten met 2440 gram en 4e Joep Vissers met 1830 gram, 5e Ramon Pasmans met 1770 gram, 6e Thei Peeters met 1190 gram, 7e Ron Jacobs met 1000 gram, 8e Jan Klein Zieverink met 700 gram, 9e Henk Sanders met 460 gram, 10e Mat Leunissen met 350 gram en 11e Kees Kroon met 90 gram.
Al met al toch een geslaagde editie van deze wedstrijd en volgend jaar staat deze wedstrijd weer op het programma en dan op een ander water, tot dan!!!

SELECTIE JEUGD.

Afgelopen zaterdag, 23 mei, was er weer de selectiewedstrijd voor de Jeugd U15 en U20 op de visvijvers van HSV Ons Genoegen in Asten-Heusden.
Van onze vereniging deden 3 jeugdvissertjes mee: Boaz deed mee in de U15 en Stef en Sem deden mee in U20.
Alle 3 de jeugdvissers van onze vereniging eindigden op het podium.
Boaz werd met 1280 gram 2e in het de categorie U15, Boaz proficiat!!
In de categorie U20 was het Sem die zich op het podium viste met bijna 5kg en 3e werd, Sem proficiat!!
Het was Stef die met ruim 7200 gram overduidelijk 1e werd in de categorie U20, Stef proficiat!!!

Onze trotse medaillewinnaars:

Sem links, Boaz in de Midden en Stef rechts!!!!!!!!!!!!!

Afgelopen zondag, onder milde herfstomstandigheden deed Wim van Lier voor de 1e keer mee dit seizoen en het was Veni vidi vice ( ik kwam zag en overwon) tijd voor Wim:
Met 13 kilo en 550 gram verpletterde hij het hele deelnemersveld van 31 vissers en won hij overduidelijk de 1e wedstrijd van de Dre Derikx Boomkwekerijen wedstrijd, Wim Proficiat!!
Het andere vak werd een prooi voor Mat Pijnenburg met 3640 gram. Saillant detail: Wim zat op nr 1 en op dit nummer werd tot nu toe op de vijver het A vak gewonnen en Mat zat op nr 60 en van alle 3 de wedstrijden tot nu toe op de vijver werd hier 2 keer het vak gewonnen en 1 keer 2e.
De vangsten waren over het algemeen niet echt geweldig te noemen( maar dit speelt op meerdere vijvers). De nummers 2 in hun vak werden Kees Kroon met 2880 grasm en Charlie van Rhee met 2630 gram en de nummers 3 werden Ger Smedts met 2040 gram en Johnny van Lieshout met 2200 gram.
Aanstaande zondag staat de Noordervaart weer op het programma en wel de 1e wedstrijd van de Alterna wisseltroffee, alvast veel succes!!

Afgelopen dinsdag 12 mei was er weer de 1e wedstrijd van de KBO. Met 15 deelnemers ( er was 1 afmelding ) was er weer een goede opkomst aan visvijver De Donk, ondanks dat de temperatuur niet je van het was gezien de tijd van het jaar ( er werd tijdens een bui die dag zelfs hagel waargenomen).
Dat dit ook zijn weerslag had op de vis was wel snel duidelijk.
De vangsten vielen ietwat tegen, zeker gezien de vangsten van de 2e wedstrijd vorig seizoen waarin de winnaar 150 stuks ving.
Toch kwar er ook bij deze wedstrijd een winnaar uit de bus en wel Jan Nijssen, Jan proficiat!!

Er staat voor de KBO ook dit jaar weer een 2e wedstrijd op het programma en wel in September.
Hopelijk dan beter weer en betere vangsten, veel succes dan!!!!

Deze competitie met verschillende deelnemers van onze vereniging ( en zelfs een team van HSV De Noordervaart) begon afgelopen weekend 9 en 10 mei.
De eerste wedstrijd op zaterdag werd een prooi voor het Team Tubertini Zammataro en HSV De Karper Voerendaal( met Ramon Pasmans) werd 4e en het team HSV De Noordervaart/HJG Drescher werd 5e ( met Charlie van Rhee, Kevin Veltmans, Juul Slabbers, Stef van Grimbergen, Nick en Rob Koopmeiners, Dirk Joosten en Bram Theunissen), het team van Danny Flipsen ( Evezet Nederland , winnaar vorig jaar) werd 10e en het team van Artur Mroz( AT Fenster PL) werd 13e.
Op de 2e wedstrijddag, zondag, werd het team van HSV De Noordervaart/HJG Drescher 2e en HSV De Karper Voerendaal 3e en EVezet Nederland 10e en AT Fenster PL 13e.

In het Tussenklassement Gaat Af en toe een bliekske aan de leiding met 54 punten en op een 3e plaats staat HJG Drescher/HSV De Noordervaart , Team Evezet Nederland staat met 82 punten op een 10e plaats en AT Fenster PL met 97 punten op een 12 e plaats,

Het was afgelopen zondag de eerste wedstrijd op de Noordervaart en het bleek tijdens oefensessies in de week voorafgaande aan deze wedstrijd dat het niet mee zou vallen om een visje te vangen: dit ging vooral op in het vak “rechts van ut weegske” , daar viel het met de vangsten erg tegen. De andere kant van “ut weegske” waren de vangsten beter.
In dit vak was ook de overall winnaar te vinden: het was William Scheenen die met 1850 gram eerste werd, Willliam proficiat!! Het andere vak werd een prooi voor Jan Nijssen met 1270 gram, 2e in hun vak werden Toon van Ooijen met 1160 gram en Albert van Enkevort met 620 gram, 3e werden Peter Kirkels met 1010 gram en Albert Trines met 570 gram.
Aankomende week staat er weer een wedstrijd op visvijver De Donk op het programma en wel in het kader van de Dre Derikx Boomkwekerijen bokaal, succes en tot zondag!!!

Onder mooie omstandigheden werd er afgelopen zondag, 3 mei, gevist op visvijver De Donk.
De vangsten waren erg wisselvalig : van meer als 10 kilo tot aan 3 “nullen “.
Het was Gerard van Eijk die al na 15 seconden nadat hij voor de eerste keer zijn dobber te water liet al een dikke vis eraan had en eruit wist te halen. In het verdere verloop van de wedstrijd wist hij er nog een paar dikke eruit te halen en werd met een totaal gewicht van 10.780 gram overduidelijke winnaar werd van deze wedstrijd, Gerard proficiat!!
Het andere vak werd gewonnen door Frank Peeters met 7130 gram. 2e in hun vak werden Peter Kirkels ( 4770 gram) en Jan Beijers ( 6050 gram) en 3e in hun vak Werden Jan Martens en Mat Pijnenburg met respectievelijk 2720 gram en 4840 gram.
Volgende week is er de 1e wedstrijd op de Noordervaart en wel in het kader van de “Dikke Mik” wedstrijd, veel succes!!!

Afgelopen zondag was er de 1e zomercompetitie wedstrijd van het seizoen 2026.
Met 37 vissers aan de waterkant was het gezellig druk op deze mooie zondag.
Het was Thei Schillings die , aan de parkeerplaats kant , zijn vak wist te winnen met 7560 gram en daarmee ook de wedstrijd: Thei proficiat!!, het andere vak werd gewonnen door Huub Peters met 5600 gram.
De nummers 2 in het vak waren Will Rutter met 4040 gram en Gerard de Bakker met 4160 gram, 3e in hun vak waren Wiel Heldens met 3490 gram en Ruud Flipsen met 4030 gram.
Aanstaande zondag staat er weer een wedstrijd op het programma en wel De Goeije wedstrijd.
Veel succes toegewenst!!

De winnaar met de Yourie van Lieshout wisselbeker: Thei Schillings.